perjantai 19. huhtikuuta 2013

10min päivämeikki

 HUomentaa sanoo tuo naama tuolla peilissä. Appelsiinimehu ja kahvi alas ja pakkelit naamaan ja menoksi.

Mun tosi iisi päivämeikki valmistuu melko nopeasti, riippuu kuinka väsynyt sattuu aamulla olemaan.
Koska mun iho on hyvin kuiva, käytän aamuin illoin erilaisia kosteusvoiteita.
Ihoni on myöskin hyvin vaalea, punertava ja verisuonet aika pinnassa. Ja sen takia täytyy olla aika nappiin menevä meikkivoiteet.
 Yleensä laita hieman tummenpaa meikkivoidetta ensin alimmaiseksi ja sen jälkeen rupean korostamaan ja häivyttämään kohtia vaaleammalla meikkivoiteella. Normaalisti Maybelinen Dream satin liquid - light porcelain on mun sävy mutta juuri tänä aamuna se oli tietenkin loppu ja oli käytettävä vielä hieman tummenpaa. Tässä Dreamessä on mielestäni hyvä se että se on melko paksua, peittää hyvin. Vaaleampi meikkivoide josta mainitsin on FIT110, eli vaaleimmasta päästä, en itseasiassa ole kaupoissa nähnyt tuota vaaleampaa? Tuo on aika ohuempaa iholla, joten silla on kiva saada kuultavuutta.


Huulet mulla rohtuu aivan älyttömästi, huulirasva on must! Ja tuokin apteekista jopa ostettu. Tykkään tosi paljon käyttää huulipunia, välillä ihmiset ihmettelevät kuinka jaksan lisätä sitä koko ajan? No ei sitä kokoajan tarttekkaan lisätä. Nyt ei oo kuvaa, mutta laitan usein varsinkin tumman huulimeikin alle pohjustukseksi Silmämeikin pohjustusvoidetta ja sillä se huulipunakin hyvin pysyy. Kuten pysyi aikanaan esimerkiksi Wanhoissa mulla koko päivän.

Jep mulla on mitättömän vaaleat omat kulmat, kaverit joskus sanoneet että näytän ilman kulmien laittamista syöpäpotilaalta, ei ollu kovi kauniisti sanottu. Mutta anyway, oon tosi laiska ihminen, noi pitäis oikeasti värjätä koska alkaa tuo kalmakynä jo kyllästyttämään ja kohta loppumaan. Samalla ois kiva saada noi myös johonki fiksuun muotoon.


Luomiin tykkään laittaa vaaleaa, jos laitan huulipunaa. Pysyy tietynlainen tasapaino (vaikka tuona pvnä ei tuo huulipuna kovin tummaa ollutkaan). Ensin mattavalkoista liikkuvalle luomelle ja sen jälkeen kimalletta päälle ja hieman laajemmalle alueelle.






Koska eayliner on loppu on kajaali päässyt kovaan käyttöön. Sitä ripsien tyveen, niin ei sotkeudu luomet.

Melkein viimeiseksi, RIPSIVÄRI. Ja tämä ihanuus jota minä käytän ripsiini on Lancômen Hypnôse, ja niin rakas lemppari! Kallis mutta kestää pitkään ja erottelee ripset hyvin, ei sotke paljon ja aina ei tämän kanssa ripsientaivutintakaan tartteta.





Loppusilaukseksi tietenkin tarttetaan puuteri. Tämä Maybelinen on mun lemppari. Mulla on tosiaan ollut vaikeuksia löytää hyvää sävyä, niin ettei iho muutu kellertäväksi tai tule rajoja. Onneksi kiltti myyjä osasi tätä suositella (ja tietenkin meikin numerosarja on pyyhkiytynyt pois...) tätä sävyä käyttää kuulemma todella paljon tummenpi ihoisetkin, nimittäin se on niin kuulas että käy monille ihonsävyille.



Semmonen pika päivämeikki ja ei siihe tainnukkaa mennä kuin 7min.

ps. ja jos käytän poskipunaa, se on usein huulipunaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit: